Skip to content

Historia pojazdu po VIN

Sprawdź za darmo czy auto, które chcesz kupić - miało jakąś szkodę

Za darmo przeszukam największą bazę szkód samochodowych w Polsce, Europie oraz USA. Otrzymasz informację, czy została odnotowana jakaś szkoda. Zapłacisz tylko wtedy, gdy zechcesz zobaczyć szczegółowe informacje o szkodach.

Dlaczego warto kupić auto bezwypadkowe? Są uszkodzenia, których nie da się naprawić.

Chcesz kupić samochód używany i chcesz, żeby Twoje auto było bezwypadkowe. To nie fanaberia. Wypadek samochodowy może być źródłem takich uszkodzeń, których naprawić się nie da. Portal Historia Szkód pomoże Ci sprawdzić, Czy Twoje wymarzone auto używane nie uczestniczyło w wypadku. To jedyne miejsce, gdzie możesz sprawdzić auto po VIN za darmo.

Są sprzedawcy, którzy są uczciwi. Sprzedają samochód powypadkowy, po naprawie, w bardzo atrakcyjnej cenie. Znacznie niższej niż inne, bezwypadkowe auta w tym wieku. Może znaleźć się klient, który chce zaryzykować i kupić auto po wypadku. Dlaczego? Bo jest dużo tańsze.

To czysta gra. Jest uczciwa oferta. Jest zainteresowany klient. Strony dochodzą do porozumienia i dochodzi do transakcji. Klient nie ma pretensji, bo sam chciał kupić auto po wypadku i zaoszczędzić. To jego ryzyko.

Niestety, na rynku są też sprzedawcy, którzy są nieuczciwi. Tacy sprzedawcy ukrywają fakt, że oferowane przez nich auto jest po poważnym wypadku.
Dlaczego?

Po pierwsze dzięki temu ich grono klientów jest znacznie większe. Zdecydowana większość klientów chce kupić samochód bezwypadkowy.

Po drugie, samochód bezwypadkowy można sprzedać w wyższej cenie. Zwłaszcza wtedy, gdy ślady po wypadku będą dobrze zamaskowane, a samochód kupi nieświadomy klient.

Po trzecie, są osoby, które trudnią się skupowaniem samochodów powypadkowych (np. na aukcjach organizowanych przez firmy ubezpieczeniowe), potem je naprawiają po najniższych kosztach i sprzedają nieświadomym klientom, jako w pełni bezpieczne.

Dlaczego warto szukać samochodu bezwypadkowego?

Samochód bezwypadkowy, który był odpowiednio serwisowany, może być tylko w lekkim stopniu zużyty. Po zakupie wystarczy wymienić w nim płyny, kilka elementów eksploatacyjnych – i już można korzystać z wartościowego pojazdu.

Znalezienie dobrego auta wymaga czasu. Czasami musisz poświęcić nawet pół roku na to, żeby znaleźć dobry samochód bezwypadkowy. Ale warto aktywnie szukać i nie zrażać się niepowodzeniami.

Tym bardziej, że masz teraz wsparcie – i możesz zawsze, za darmo sprawdzić auto po VIN, korzystając z naszego serwisu Historia Szkód.

Infrogmation of New Orleans, CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0, via Wikimedia Commons

Nie wszystko da się naprawić w samochodzie powypadkowym

Profesjonalna naprawa samochodu powypadkowego kosztuje mnóstwo pieniędzy!

Samochód trzeba umieścić na specjalnej maszynie, a potem trzeba używać tzw. wyciągów hydraulicznych, które pozwalają na prostowanie uszkodzonych elementów karoserii. Nie zawsze się to uda do końca. Wiele części trzeba wymienić na nowe, a to są ogromne koszty.

  • Wypadek, nawet wydawałoby się niegroźny, może spowodować przesunięcie punktów mocowania zawieszenia samochodu. Wystarczy, że inne auto uderzy w koło samochodu. Taki samochód zawsze będzie powodować problemy z utrzymaniem właściwego toru jazdy – zawsze będzie „ściągać”. Takie auto nigdy nie zapewni komfortu podczas jazdy, bo stale będzie trzeba korygować tor jazdy za pomocą ruchów kierownicy. Stała praca układu wspomagania kierownicy doprowadzi do jego przegrzania i przyspieszonego zużycia. Do tego, w takim aucie ciągle będą pojawiały się problemy z przyspieszonym zużyciem bieżnika.
  • Koszty, koszty, koszty… Najczęściej w trakcie wypadku cierpi pas przedni. Amator może powiedzieć – nic wielkiego! Wystarczy przecież tylko wymienić zderzak, atrapę chłodnicy i ewentualnie reflektor. I auto jest sprawne!
    Nie do końca tak jest. Taka teoria sprawdza się w samochodach produkowanych 10 lat temu.

Co z nowszymi? Mogą być one wyposażone w reflektory wykonane w technologii LED. Taki reflektor kosztuje od 4 do 18 tys. złotych, zależnie od marki auta. Za atrapą chłodnicy montowane są głowice radarowe systemów ADAS (tempomatu i systemu przeciwzderzeniowego) z których każda też kosztuje kilka tys. zł.

Odpowiedź sobie samodzielnie – czy nieuczciwy sprzedawca, który kupil tanio auto powypadkowe, wymieni takie drogie części na nowe?

  • Nawet uszkodzenie przedniej szyby może pociągnąć za sobą mnóstwo kosztów. Sama szyba nie musi być uszkodzona bezpośrednio. Wystarczy, że po wypadku pojawią się naprężenia w karoserii, które później nie zostaną odpowiednio usunięcie w trakcie naprawy. W takim samochodzie szyba będzie pękać. Do starszego auta możesz kupić przednią szybę za kilkaset złotych. Ale w nowszych modelach, gdzie stosuje się szyby wyciszane, atermiczne, z zabudowanym wyświetlaczem HUD, za szybę trzeba zapłacić nawet kilkanaście tys. złotych. Uszkodzeniu mogą ulec też zamontowane na niej czujniki systemu ADAS (czujnik zmierzchu, czujnik świateł, czujnik wycieraczek, kamera). Nawet jeśli tak się nie stanie, to i tak wszystkie trzeba kalibrować.
  • Uszkodzone nadwozie wyprodukowane z aluminium… Koszty ogromne, bo rzadko kiedy dany element można naprawiać. Zazwyczaj pogięty albo poszarpany element z aluminium trzeba wymienić na nowe. I to jeszcze z zastosowaniem specjalistycznych narzędzi. A zatem – w odpowiednim warsztacie. 
  • Jeśli uderzenie było mocne, to system SRS mógł odpalić poduszki powietrzne i pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa. Jedna oryginalna poduszka powietrza może kosztować kilka tys. złotych. A jeśli auto miało ich 7 i wszystkie zostały odpalone? Czy sprzedawca zdecydował się na ich wymianę na nowe? Przecież koszt montażu takich poduszek przekracza wartość wielu kilkuletnich aut.
  • Uszkodzone podłużnice i inne elementy, odpowiedzialne za sztywność nadwozia. Uszkodzone ramy w autach typu SUV i terenówka. Takich części nie da się naprawić. Można tylko zamaskować uszkodzenia.
  • Przesunięcie zespołu napędowego na skutek uderzenia. Może wówczas dojść do uszkodzenia samego silnika, skrzyni biegów, elementów towarzyszących, jak również miejsc mocowania zawieszenia silnika i skrzyni biegów. To będzie generowało wieczne problemy. 
  • Uszkodzona fabryczna warstwa antykorozyjna. Tylko prawdziwi specjaliści dbają o to, żeby zachować ciągłość warstwy antykorozyjnej w aucie, podczas naprawy blacharsko-lakierniczej. W przeciwnym razie auto będzie stale atakowane przez rdzę, której wykwity będą pojawiać się w różnych miejscach.
  • Uszkodzona bateria w samochodzie elektrycznym albo zelektryfikowanym (hybrydowym), uszkodzony układ chłodzenia i ogrzewania baterii. Czym to się może skończyć w przyszłości? Pożarem i zniszczeniem całego auta. 

To oczywiście tylko wybrane problemy, bo lista jest zdecydowanie dłuższa.

Pamiętaj, na rynku aut używanych jest sporo samochodów powypadkowych, które zostały naprawione i wystawione do sprzedaży jako auta bezwypadkowe.

Sharon Hahn Darlin, CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0, via Wikimedia Commons

Sprawdź samochód po VIN za darmo – dowiesz się, czy wybrane przez Ciebie auto jest po wypadku

Twoim sprzymierzeńcem w kupowaniu samochodu używanego jest portal Historia Szkód. Podoba Ci się jakiś samochód? Nie czekaj. Skopiuj nr VIN z ogłoszenia. Wejdź na naszą stronę Historia Szkód i sprawdź, zupełnie za darmo, czy Twoje auto ma wpisane jakieś szkody. Wynik otrzymasz już w ciągu kilku minut. Baza danych, z których korzysta nasz portal, jest wyjątkowo rozbudowana.

Twoje auto nie jest po wypadku? Warto sprawdzić je dalej!

Wykup płatny raport na naszej stronie Historia Szkód, dotyczący wybranego przez Ciebie auta. To źródło szeregu wyjątkowo wartościowych danych, które z pewnością Ci się przydadzą przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie samochodu. Skorzystaj i nie daj się oszukać!

________________________________________________________________________________________________Autor: Michał Lisiak

Jestem niezależnym dziennikarzem motoryzacyjnym. Lubię motoryzację „dla ludzi”. Nie pasjonuję się samochodami za miliony i informacjami prasowymi. Od lat zgłębiam tajemnice techniki motoryzacyjnej. Cieszę się, że dzięki mojej pracy ktoś może kupić fajne auto, unikając oszustwa i niebezpieczeństw. Poza motoryzacją, moją pasją jest muzyka, gotowanie i Indonezja.

Dowiedz się o mnie więcej

Opinia zdjecie
Expert radzi

Kupując używany pojazd, zgodność z dokumentami jest jednym z najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę.

Powiązane tematy