Chcesz kupić samochód uszkodzony w kraju, żeby go później naprawić? Chcesz sprowadzić uszkodzony samochód z zagranicy, z Europy Zachodniej albo z USA? Musisz wiedzieć, co uległo uszkodzeniu i jaka była wartość szkody. To kluczowe dane przy sprowadzaniu samochodu używanego, który jest uszkodzony.
Większość nabywców chce kupić samochód bezwypadkowy. Dzięki naszemu serwisowi mogą sprawdzić VIN za darmo i dowiedzieć się, czy auto ma zapisane jakieś szkody. Ale nasz serwis ma jeszcze szereg innych funkcji. Po wykupieniu płatnego raportu możesz otrzymać od nas dokładne informacje o uszkodzeniach samochodu i o ich wartości. Do czego może się to przydać? Już wyjaśniamy.
Chcę kupić auto uszkodzone, aby je naprawić i mieć nowe auto taniej
Jak to działa? W bogatych krajach (np. w Europie Zachodniej, w USA, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich) klienci nie zawsze chcą naprawiać samochody po wypadku. Dlaczego?
- Bo auta są ubezpieczone, mają AC, po wypadku właściciel zwraca samochód do ubezpieczyciela, a sam kupuje nowy.
- Bo koszty naprawy są bardzo wysokie. Przy większych uszkodzeniach nie opłaca się naprawiać samochodu.
Oczywiście, nie wierz w to, że to jest reguła. Tak robią tylko ludzie bogaci. W USA, w Niemczech i innych krajach też są oszuści, którzy auta spawają, szpachlują i malują, naprawiają po kosztach, żeby samochody mogły trafić do biedniejszych klientów.
Wiele uszkodzonych samochodów używanych jest sprowadzanych do Polski przez handlarzy, którzy kupują je od właścicieli, na szrotach i na aukcjach. W większości przypadków handlarz woli samochód podremontować (bo trudno nazwać to naprawą) i wystawić go do sprzedaży jako bezwypadkowy. Ale są też osoby i firmy, gdzie możesz kupić używane auto po wypadku.
Co dalej? Naprawa samochodu w polskim warsztacie. W naszym kraju działa mnóstwo firm, które potrafią zrobić niemalże wszystko. Na przykład zregenerować poduszki powietrzne i pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa.
Jeśli wszystko dobrze rozegrasz, możesz zyskać auto, które będzie sporo tańsze od bezwypadkowego.
Jednak musisz też pamiętać o tym, że jego powypadkowa historia może być odstraszająca dla innych nabywców, gdy zechcesz samochód sprzedać. Wystarczy, że sprawdzą VIN za darmo w Historia Szkód.

Co musisz wiedzieć o samochodzie powypadkowym przed jego zakupem?
Musisz poznać jego stan techniczny i wartość szkody. Musisz mieć pewność, że uszkodzenie samochodu nie spowodowało orzeczenia szkody całkowitej, co kwalifikuje auto na złom. Jak to zrobić na odległość? Jak sprawdzić samochód uszkodzony przed zakupem? Jak poznać wartość szkody?
- Musisz mieć numer VIN samochodu. Sprzedawca udostępnia go w ogłoszeniu. Jeśli tego nie robi, poproś go o to.
- Skorzystaj z naszego serwisu HistoriaSzkód.pl. Wykup płatny raport dla danego numeru VIN. Otrzymasz wszystkie informacje, jakie znajdują się w najważniejszych bazach danych ubezpieczycieli na całym świecie. Sprawdzisz, jakie szkody auto odniosło w wypadku, zobaczysz wartość tych szkód, a także zdjęcia, jeśli ubezpieczyciel je udostępnił.
To pozwoli Ci podjąć decyzję o zakupie danego pojazdu.

Nigdy nie kupuj samochodu uszkodzonego, który…
- …został oceniony jako pojazd do kasacji (szkoda całkowita);
- Jest bardzo mocno uszkodzony, co sprawia, że koszty naprawy będą olbrzymie;
- Uderzenie było tak silne, że pojazd został z którejś ze stron zmiażdzony;
- Samochód został uderzony w któreś z kół – przemieszczenia mocowania zawieszenia nie uda się naprawić, auto zawsze będzie sprawiać problemy;
- W samochodzie został mocno uszkodzony przód i doszło do przemieszczenia zespołu napędowego;
- Samochodu elektrycznego po wypadku – jakiekolwiek uszkodzenia płyty podłogowej kwalifikują auto do kasacji. Uszkodzenie jednego ogniwa w baterii może doprowadzić do zapalenia się baterii. Podobnie jest zresztą w samochodach hybrydowych z wbudowaną bateria, np. PHEV.
- Samochodów rzadkich na polskim rynku. Np. aut indyjskich i chińskich. Sprowadzenie części zamiennych może Cię zrujnować.
- Pamiętaj, że w przypadku niektórych marek samochodów na rynku jest mało zamienników.
- Naprawa samochodów premium może być bardzo droga i cała operacja może nie być opłacalna. Sprawdź ceny części.
- Uszkodzonych elementów nadwozia i podwozia (np. wahaczy) wykonanych z aluminium się nie naprawia. Pamiętaj, że aluminiowe są nie tylko auta premium. Aluminiowe nadwozie miało np. Audi A2.
Skorzystaj z naszej oferty i sprawdź wartość szkody, co pozwoli Ci podjąć decyzję, czy warto kupić i naprawić samochód powypadkowy.
Przeczytaj również: Prawdziwa historia oszustwa przy zakupie auta używanego.
________________________________________________________________________________________________Autor: Michał Lisiak
Jestem niezależnym dziennikarzem motoryzacyjnym. Lubię motoryzację „dla ludzi”. Nie pasjonuję się samochodami za miliony i informacjami prasowymi. Od lat zgłębiam tajemnice techniki motoryzacyjnej. Cieszę się, że dzięki mojej pracy ktoś może kupić fajne auto, unikając oszustwa i niebezpieczeństw. Poza motoryzacją, moją pasją jest muzyka, gotowanie i Indonezja.
Dowiedz się o mnie więcej